Welcome to the Jungle! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Frits - WaarBenJij.nu Welcome to the Jungle! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Frits - WaarBenJij.nu

Welcome to the Jungle!

Blijf op de hoogte en volg Frits

13 Januari 2013 | Peru, Cuzco

Hee hallo!! Gelukkig nieuw jaar allemaal!
Het nieuw jaarsfeest hier was er eentje die ik nooit zal vergeten!
Ik was van plan om nieuw jaar in La Paz te vieren, maar de dag voor nieuw jaar ontmoette ik in de bar van mijn hostel een meisje en haar oom. Na veel goede gesprekken werd ik uitgenodigd om met hun nieuw jaar te vieren in de jungle. Het was een beetje raar maar ik besloot het er maar op te wagen en de volgende dag werd ik opgehaald om over de ´worlds most dangerous road´ naar hun huisje af te reizen. Het huisje bleek een waar kasteel te zijn, compleet met butlers en personeel voor van alles en nog wat. Het was dus een heel rijke familie, oude adel. Veel goede verhalen en veel drank. Om half twaalf begonnen we met allemaal quechua-rituelen. We moesten alle slechte dingen die in 2012 waren gebeurd opschrijven, en vervolgens dat papier ritueel verbranden met speciale kruiden. Zo gingen de rituelen door tot twaalf uur. Ik had wat vuurwerk gekocht, maar mocht dat niet zelf afsteken, dat was te gevaarlijk. Dus moest de butler dat voor ons doen. Daarna was er een klein feest in de danszaal, compleet met DJ en MC.
De volgende dag maakten we een wandeling door de jungle en hielp ik Don Carlos een brug maken. Hij vroeg of ik dorst had. Ik zei ja, en hij belde even waarop de butler (in smoking) aan kwam rennen met een biertje!
Op 2 januari gingen we weer naar La Paz. Peter was alweer vertrokken, maar ik bleef nog even. Uiteindelijk haalde ik Peter na een week weer in in Cusco waar we nu nog zijn. Van dinsdag tot vrijdag hebben we hier een tocht door de jungle naar Machu Pichu gemaakt. De eerste dag mountainbiken, en daarna twee dagen wandelen. Midden in de jungle sliepen we bij een familie die daar allerlei dingen verbouwden. Zo aten we verse mangos en passievruchten, en cacao en koffie. De laatste dag om 4 uur op om als eerste de berg te beklimmen waarop Machu Pichu ligt. Door de stromende regen kwamen we kletsnat en ijskoud boven aan. Maar het was het wel waard om de wolken over de ruines te zien komen. Beetje vervelend was dat ik op mijn slippers omhoog was gekomen maar ze ´s ochtends al kapot gingen, waardoor ik de hele dag op blote voeten moest en ook de berg af op blote voeten.
Tussen La Paz en Cusco heb ik nog kort het Titikaka meer bezocht, en Ila del Sol. Mooi en zonnig, wel heel koud. En in La Paz hebben we veel rondgelopen. De stad ligt prachtig in een vallei en we zijn helemaal omhooggelopen naar El Alto. (de buitenwijken hoog op de berg) Dat koste een paar uur en veel moeite, des te meer door de hoogte, maar het uitzicht was er wel fantastisch. En natuurlijk hebben we de ´Death Road´ gemountainbiked. Soms best gevaarlijk maar vooral heel gaaf. (en nat)
Nu is al die regen als het goed is voorlopig voorbij want vanavond dalen we uit de Andes af naar de kust, naar Arequipa. We zijn ook wel eens toe aan wat lekker weer.
Maar misschien mag ik niet klagen omdat jullie het waarschijnlijk wel wat kouder hebben!
Tot de volgende keer! Joe!

  • 14 Januari 2013 - 22:29

    Carmen:

    Op je blote voeten naar Machu Picchu!!

  • 29 Januari 2013 - 13:30

    Elisabeth & Marijke:

    Lieve Frits,

    Nog 2 dagen en dan ben je jarig!!Alvast van harte gefeliciteerd. We genieten van je reisverhalen en we hopen gauw weer een mooi verslag te lezen. Is daar in de verre rimboe al doorgedrongen dat Koningin Beatrix op 30 april de troon overdraagt aan Willem Alexander? Veel plezier verder en voorzichtig.

    Dikke digitale zoen en een geweldige verjaardag gewenstvan E&M

  • 30 Januari 2013 - 20:15

    Frits En Corrie:

    Hallo Frits,
    Vandaag je kaart gekregen en net je laatste verslag gelezen. Hartstikke leuk!
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen. En nu maar hopen dat het een warme en zonnige dag wordt!


  • 31 Januari 2013 - 00:03

    Carmen:

    Volgens de Nederlandse klok: Gefeliciteerd!!!

  • 31 Januari 2013 - 08:03

    Carmen:

    En inmiddels ben je in Peru ook jarig: dikke zoen van ons!

  • 31 Januari 2013 - 10:49

    Ton En Paula:

    En van ons! Gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van. Trek schoenen aan en wees voorzichtig met dynamiet.

  • 31 Januari 2013 - 15:08

    Paula En Ton:

    Lieve Frits, gefeliciteerd met je verjaardag aan de andere kant van de evenaar.
    Passende plek voor de unieke spiegeldatum: 31-1-13
    Heel veel plezier vandaag, xxx ma en pa

  • 01 Februari 2013 - 21:36

    Ineke Hordijk:

    Hoi Frits,gefeliciteerd met je verjaardag.
    We kijken uit naar een nieuw verslag van je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Zuid-Amerika

ik ga op reis en ik neem mee

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2013

In de lucht en in het water

11 Februari 2013

Meel en eieren

13 Januari 2013

Welcome to the Jungle!

24 December 2012

Noordwaarts

26 November 2012

tornado´s
Frits

Actief sinds 24 Okt. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 5081

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 31 December 2012

Zuid-Amerika

Landen bezocht: