Meel en eieren - Reisverslag uit Baños de Agua Santa, Ecuador van Frits - WaarBenJij.nu Meel en eieren - Reisverslag uit Baños de Agua Santa, Ecuador van Frits - WaarBenJij.nu

Meel en eieren

Blijf op de hoogte en volg Frits

11 Februari 2013 | Ecuador, Baños de Agua Santa

Hola! Cumpleaños Feliz a Laszlo y Zazie!
Zelf ook een fijne verjaardag gehad hier. Bedankt voor de felicitaties!
We waren in een surfstadje, Montañita. Veel feesten en er was ook een internationale surfwedstrijd dus het was ontzettend druk. We zaten in een fijn hostel waar we veel leuke mensen hebben ontmoet. Daarna zijn we het binnenland in gegaan om wat ¨rust¨ te pakken voor carnaval. Rust houdt hier in raften en mountainbiken. Bungeejumpen is een beetje te veel rust voor mij. En we hopen ook nog voor carnaval de jungle in te kunnen.
Mijn laatste verslag was uit Cusco. Daarna gingen we naar Arequipa. Het was wel heerlijk om eindelijk uit de Andes af te dalen naar lekker weer. Maar de tweede dag al namen we een tour van twee dagen naar de Colca-canyon, de een-na-grootste ter wereld. Daar stond ik mooi weer in mn slippers in de sneeuw, maar dat was maar heel even. Verder zagen we er tientallen condors, een vloog vlak over ons heen, en natuurlijk een adembenemend uitzicht naar beneden. En er waren ook weer warmwaterbronnen, waar we niet snel op uitgekeken raken.
Daarna namen we een nachtbus naar Ica vanwaar we gelijk doorgingen naar een dichtbij dorpje, Huacachina, dat midden in de zandduinen ligt. Het is echt een oase zoals je je die in egypte voorstelt, een plas water met palmbomen en een paar huisjes in een woestijn van fijn zand die door de wind constant van vorm verandert. Daar kon je je met een buggy door de woestijn laten scheuren, wat ongewveer neerkwam op een achtbaanritje. En af en toe stopten we om niet naar beneden te rijden maar te sandboarden. Dat was op je buik het leukste dan ging je keihard. Dat was wel het gaafste wat ik tot nu toe heb gedaan in Z-Amerika.
Lima was ook een heel gave stad. De eerste avond gingen we uit, en daarna speelde Feyenoord dus het was pas half 12 toen ik in bed lag. We hebben het prachtige oude centrum bezocht en ook de moderne dure wijk Miraflores, dat aan de kust ligt.
Die kust kregen we pas echt goed te zien toen we uit Lima vertrokken naar Mancora, ook een surfstadje. Ongeloofelijk hoe die zandduinen recht uit de oceaan honderden meters omhoog komen. In Lima waren het meer rotsen maar hier gewoon een echte woestijn aan zee! We kwamen een paar ¨oude¨ vrienden tegen (uit Sucre) en gingen daar uit. Overdag alleen niet zo veel te doen behalve flink verbranden aan het zwembad. Na het weekeind gingen we door naar Cuenca. Mooie stad met een koloniaal centrum. Daar lekker rustig aan gedaan. Toen doorgegaan naar Guayaquil waar we in een fijn hostel zaten. Overdag gingen we het centrum bezoeken met een mooie boulevard langs het water met allemaal verschillende stukjes, japanse tuin, oerwoud, scheepshaven etc. En om twaalf uur was ik daar jarig wat met het hele hostel werd gevierd. Midden in de nacht nog gezwommen in het zwembad, was allemaal niet slecht!

Inmiddels is het 5 dagen later dan toen ik begon met schrijven. Dus nu ook gefeliciteerd aan Carmen! Ondertussen zijn we met twee duitse meisjes die we al een tijd kenden de jungle in gegaan. Helaas geen wilde dieren gezien, maar wel veel lol gehad. Ook een flink stuk gecanyond (tegen een rivier met watervallen in geklommen) en ook met een wildwaterrivier meegegaan in een tube (binnenband van een vrachtwagen). Het was allemaal niet zo spannend maar wel leuk om je een weg door de jungle heen te banen. Daarna was het carnaval. Wij dachten vooral dat de feesten snachts zouden zijn maar dat viel flink tegen ook al hebben we elke avond wel wat meegemaakt, een kermis en gisteravond dansen. Maar gelukkig zijn we vanmorgen vroeg opgestaan en naar Ambato gegaan waar een grote parade was met bloemenwagens en koninginnen van verscillende naburige steden. Daar barsten enorme watergevechten los, maar vooral zeepgevechten. Een paar uur lang alleen maar rennen en zeep spuiten uit speciale spuitbussen en aan het einde werden water en zeep vervangen door meel en eieren. Toen werd het tijd voor en douche en nu zit ik hier weer in Banos. Morgen of overmorgen naar Quito en dan snel door naar Colombia! De tijd gaat snel maar ik schrijf vast nog wel iets voor ik terug kom! Nu 13268 km weg! Groetjes!!

• 27 Februari 2013 - 13:57

Elisabeth & Marijke:

Lieve Frits,

Nog een paar fijne weken gewenst in Zuid Amerika! Voorzichtig in Colombia, vooral met je bagage.
    Haal je de 15.000 km?

Groetjes,

E&M

• 04 Maart 2013 - 09:27

Elena:

Ciao Frits,

wat schrijf je mooi! En wat je allemaal meemaakt, ik geniet mee!!!

veel plezier, ciao e veel groetjes uit een zonnige Groningen!

Elena