tornado´s - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Frits - WaarBenJij.nu tornado´s - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Frits - WaarBenJij.nu

tornado´s

Blijf op de hoogte en volg Frits

26 November 2012 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Joehoe!
Nieuw bericht uit Colonia, een mooi koloniaal (duh) stadje recht tegenover Buenos Aires. Heb vandaag de omgeving verkend, en lekker gegeten bij een parillada. Dat is een bbq-tent, maar dan gewoon heel goed! Ze hebben een grote vuurkolf en daarnaast hangt een ijzeren gaas. Als je iets bestelt schudden ze de vuurkorf uit en vegen de kolen onder het gaas. Ziet er ook erg mooi uit.
Gister kwam ik hier aan uit Montevideo waar ik drie dagen ben geweest. Een beetje door de stad gelopen, en er was een biennale wat wel interessant was. Er was daar ook een markt met alleen maar parillada´s, en toen ik over de kade slenterde zag ik tot mijn verbazing een tornado! Toen ik beter keek zag ik er nog twee! Ze leken onze kant op te komen. Maar er gebeurde niet heel veel mensen bleven gewoon rustig vissen en op een gegeven moment liep ik maar weer de stad in. Een paar uur later was ik in een markthal toen het buiten begon te hagelen, en iedereen naar binnen rende. En toen we weer naar buiten liepen was alles weer normaal, alleen een flinke wind. Best gek!
Gister had ik al om drie uur de bus willen hebben, maar ik liep ervoor nog door het park en vond een groot stadion waar een voetbalwedstrijd ging beginnen om 7 uur. Dus heb ik mijn busticket veranderd naar 10 uur en heb ik die wedstrijd gezien. Jammer genoeg had ik een kaartje voor de kant waar niet het grote feest aan de gang was, maar het was wel een bijzonder stadium: hier werd de eerste wk-finale ooit gespeeld in 1930!

Na mijn laatste verslag ben ik de grens nog een keer overgestoken naar Brazilie, om de andere kant van Iguazu te bekijken. Ongeloofelijk hoe mooi dat was! Daarna ben ik snel naar de paraguayaanse kant gegaan om de Itaipu dam te bezoeken. Maar ik kwam daar te laat aan en ik kon geen hotel krijgen in die stad, waardoor ik gedwongen was om gelijk dor te gaan naar Asuncion. Dat was lekker rustig, veel terere (ijstee), een grappig hotel met maar vier kamers, gerund door een 80jarige vrouw. In heel Paraguay spreekt denk ik niemand engels, maar daardoor werd mijn spaans wel een beetje beter.
Vervolgens ging ik op aanraden van de lonely planet naar de jezuiten-ruines bij Encarnation. Peter vertelde me eerder deze reis dat Nederland door de lonely planet wordt aangeraden om vogels te bekijken. Zoiets was dit ook. Maar goed, vervolgens ging ik naar Rosario, omdat het onderweg was naar Uruguay en dat was een geweldige stad. Op het busstation een backpacker uit Ierland leren kennen (eindelijk weer wat engels, helaas wel iers) en samen veel uitgegaan en stranden bezocht. Veel cultuur kwam er niet aan te pas met hem, maar naar een festival wilde hij wel, waar veel landen een soort show gaven, meestal dansen, en veel eten. De laatste dag heb ik nog het Monumento Nacional de la Bandera (vlag) bezocht, een heel indrukwekkend gebouw met uitzicht over heel de stad.
Die nacht samen met de Ier naar Buenos Aires gereisd, daar een dag geweest maar het was slecht weer. Gelukkig zaten we in een echt partyhostel (zijn idee) dus het was helemaal niet verkeerd, met een hoop gekke australiers, om vervolgens de nachtboot naar Montevideo te nemen. Als het goed is zie ik Peet en zijn ouders zaterdag in Buenos Aires dus ik heb nog wat tijd te doden, maar nog geen idee wat ik zal doen. Maar dat komt wel goed! Joehoe!!

  • 26 November 2012 - 23:06

    Frits:

    ps. 4989km volgens googlemaps! alles met de bus!

  • 26 November 2012 - 23:32

    Carmen:

    Misschien een busritje van 11km?

  • 29 November 2012 - 15:49

    Laurens:

    Fritsie: klinkt lekkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! Knal ook eens wat fotos der op als je tijd hebt, dan hebben we bij al je trip verhalen ook een beeld. pfffff geniet er van!!!!!

  • 29 November 2012 - 19:02

    Ineke Hordijk:

    Mooie verhalen!
    Bedankt vor de kaart.
    Ineke

  • 02 December 2012 - 10:32

    Jelle:

    lekker hoor. klinkt zeker niet verkeerd. veel plezier verder!

  • 09 December 2012 - 23:05

    Elisabeth & Marijke:

    Lieve Frits,

    Vorige week de Iguazuwatervallen op tv gezien bij Earthflight. Fantastisch!!! Ondertussen je kaart uit Paraguay ontvangen. Wat goed van je dat je nog tijd en zin hebt om je familie wat te sturen. Geniet ervan en op naar de 10.000 km.

    Groetjes,
    E&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Colonia del Sacramento

Zuid-Amerika

ik ga op reis en ik neem mee

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2013

In de lucht en in het water

11 Februari 2013

Meel en eieren

13 Januari 2013

Welcome to the Jungle!

24 December 2012

Noordwaarts

26 November 2012

tornado´s
Frits

Actief sinds 24 Okt. 2012
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 5079

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 31 December 2012

Zuid-Amerika

Landen bezocht: