Iguazu! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Frits - WaarBenJij.nu Iguazu! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Frits - WaarBenJij.nu

Iguazu!

Blijf op de hoogte en volg Frits

15 November 2012 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hola! Ben ik weer, maar nu vanuit Argentinie. Gisteravond afscheid genomen van Peter en naar Foz de Iguazu gegaan. Alle hostels waren vol dus gelijk overgestoken naar de Argentijnse kant, want het is vakantie in Brazilie. (Independencia)
Hier gelijk de watervallen gaan bezoeken. Ik had niet door dat ik de tijdsgrens was overgestoken en daarom ging ik een beetje te vroeg richting de uitgang, maar de mooiste stukken, el Garganta del Diabolo, heb ik wel gezien. En morgen ga ik ze nog vanaf de Braziliaanse kant bewonderen.
Ik kom net uit Porto Alegre, een havenstad helemaal in het zuiden van Brazilie. Eerder hadden we een vriend gemaakt in Florianopolis die ons aan Bruno voorstelde die veel reisde en ons alles wilde laten zien. Zo werden we in moordend tempo langs alle bezienswaardigheden geloodst, wat heel prettig was. Zo kwamen we in een grote markthal, een cultureel centrum, de oude universiteitsgebouwen en in een prachtig theater. We hadden zelf ook al het paleis van de gouverneur bezocht, en de kathedraal en een paar museums, dus we hadden wel het gevoel niets te hebben gemist.
Daarvoor waren we in Florianopolis, een groot eiland met veel stranden, activiteiten en feesten. De eerste dag hebben we lekker gezwommen en van rotsen af gedoken, maar het weer werd daarna best slecht. We hebben nog wel een mooie wandeling gemaakt hebben toen Gabriel leren kennen, die ons later aan onze gids voorstelde. Met hem zijn we een avond uitgegaan, en ook nog wezen sandboarden, snowboarden in de duinen. Dat ging verbazingwekkend goed, vond ik zelf. Toen we uitgingen kwamen we nog de Gouverneur van de staat Santa Catarina tegen bij het benzinestation. Hij was nogal dronken en kwam ons een hand geven wat alle toeschouwers erg grappig vonden. Mee uit wilde hij helaas niet.
Voor Florianopolis waren we nog twee dagen in Sao Paulo. We hadden het al van iedereen gehoord, en het bleek best wel waar te zijn: SP is best wel saai. We hebben ons niet verveeld, maar voor een stad met 19 miljoen inwoners viel het toch wel tegen. Het voetbalmuseum viel helemaal tegen, maar het MASP (Museum of Arts SP) was wel bijzonder goed. We hebben verder heel wat rondgeslenterd, maar heel speciale dingen heb ik niet te melden, al moet ik wel zeggen dat de ongeloofelijke mensenstromen wel indrukwekkend waren. Er waren bijna geen straten te vinden waar niet constant bulderend tweebaansverkeer voorbijraasde. En de busterminal en metrostations waren ook indrukwekkend.
Het tempo zit er wel lekker in (2494 km in drie weken) en daarom heb ik besloten ook Paraguay en Uruguay langs te gaan, dus morgen ga ik hier vlakbij, in Paraguay, de een-na-grootste stuwdam bezoeken. Laat jullie snel weten hoe het was! Buenos noches!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Iguazú

Zuid-Amerika

ik ga op reis en ik neem mee

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2013

In de lucht en in het water

11 Februari 2013

Meel en eieren

13 Januari 2013

Welcome to the Jungle!

24 December 2012

Noordwaarts

26 November 2012

tornado´s
Frits

Actief sinds 24 Okt. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 5087

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 31 December 2012

Zuid-Amerika

Landen bezocht: