paradijs - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Frits - WaarBenJij.nu paradijs - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Frits - WaarBenJij.nu

paradijs

Blijf op de hoogte en volg Frits

03 November 2012 | Brazilië, Parati

Zo, d'r is weer een week voorbij en er is ook een hoop gebeurd. Vrijdagavond uitgaan was leuk, vooral de locatie was speciaal, het leek een stuk meer op een museum dan op een discotheek. Zaterdag ben ik naar een wedstrijd van Botofago gegaan, waar ik Clarence Seedorf 1-0 zag maken. Verder was het een saaie wedstrijd, vooral omdat het stadion veel te groot was en er dus weinig sfeer was. 's Avonds gingen we weer uit, was erg gezellig! En zondag hadden we een rustig dagje, Rio was echt een spookstad, iedereen was naar het strand.
Maandag gingen we naar Ilha Grande, waar ik bij aankomst werd begroet met een handdruk en de zin 'Welcome to paradise,' waar niets aan was gelogen. We dropten onze rugzakken bij een hostel en gingen naar het strand, ongeloofelijk mooi.
De volgende dag liepen we twee uur om bij het mooiste strand te komen, en dat was de zware tocht ook waard. Twee kilometer puur wit zand, ongeloofelijk felle zon maar ook een aangrenzend tropisch bos met veel palmbomen om onder te schuilen.
Woensdag liepen we een uur naar een waterval, waar we een paar uur bleven en op de terugweg namen we een andere route langs een strand.
Gister zijn we toen weer vertrokken naar Paraty, een heel mooi stadje met koloniale architectuur. Vandaag wilden we omdat het regent de stad goed verkennen en naar een paar museums gaan maar verder dan een kwamen we niet. Ik liep namelijk een galerij in, dacht ik, maar dat bleek een woonhuis te zijn. Dat bleek het vakantiehuis te zijn van een rijke familie uit Rio. Voor we het wisten waren we uitgenodigd voor een biertje en nog een en nog een en toen een barbeque, en dat allemaal onder simpele conversatie in heel gebrekkig duits. We zijn ook uitgenodigd om morgen met deze familie mee te gaan op boottocht, maar na een hele dag beleefd lachen en niks begrijpen denk ik dat we die maar aan onze neus voorbij laten gaan...

• 03 November 2012 - 19:34

Carmen:

Klinkt goed Frits!

• 04 November 2012 - 15:03

Elisabeth & Marijke:

Ha Frits,

Je valt van de ene verrassing in de andere op zo'n reis. Geweldig! Leuk om je verslagen te lezen, dan kunnen we ook wat van het paradijs genieten.

Liefs, Elisabeth & Marijke